IES Alonso de Orozco
  • Home
  • El centro
    • Situación
    • Secretaría
    • Equipo directivo
    • A.M.P.A. "La Campana"
    • Origen y denominación
    • Oferta educativa >
      • ESO
      • Bachillerato
      • CFGB - Cocina
      • Ciclo formativo COCINA
    • Instalaciones
    • Documentos de centro
    • Matriculación
    • Optativas del centro
  • Departamentos
    • I >
      • Actividades Extraescolares y Complementarias
      • Artes Plásticas
      • Ciencias Naturales
      • Economía
      • Educación Física y Deportiva
      • Filosofía
      • Física y Química
      • Francés
      • Geografía e Historia
    • II >
      • Hostelería y Turismo
      • Inglés
      • Latín
      • Lengua Castellana y Literatura
      • Matemáticas
      • Música
      • Orientación
      • Religión
      • Tecnología
  • Actividades del centro
    • Graduación 2024
    • Curso 2022-2023
    • Curso 2021-2022
    • Erasmus+ - E+Ties
    • Curso 2020-2021
    • Curso 2019-2020
    • Curso 2018-2019
    • Curso 2017-2018
    • Curso 2016-2017
    • Curso 2015-2016
    • Curso 2014-2015
    • Curso 2013-2014
    • Curso 2012-2013
  • Proyectos
    • Plurilingüismo
    • Bilingüismo de Francés
    • Bilingüismo de Inglés
    • Mediación y Convivencia
    • Erasmus +
    • ILUSIONA-T/ TITULA-S

Soft skills through picture boards (Jorge Benayas)

1/31/2019

1 Comentario

 
Working through picture boards and their subsequent public exposition allows students to improve many of their soft skills, including:
  • Communication skills and public speaking
  • Time management
  • Conflict management (problem-solving skills)
  • Leadership and decision making.
  • Stress management
  • Interpersonal skills

1 Comentario

Improving tactics (Juan José Gómez)

1/20/2019

0 Comentarios

 
When I was At Prudhoe High School Community, I learnt that sometimes, students must improve their knowledge and autonomy for increasing their English skills.

Playing badminton, students must know as many rules as they can, for increasing their practice time.

Otherwise if they only pass the shuttle to the other field, they are not playing badminton, they are only spending their time. They must pass the shuttle to the free space, to the weak side of the opponent, or they must increase their tactics knowledge.

Only when they get involved into the match, with tactics hits, they can think and play.

Here we have an example of their active time in PE English lessons at IES Alonso de Orozco.

​
0 Comentarios

Flipped classroom or Blended Learning (Mónica Corral)

1/14/2019

0 Comentarios

 
According to different aspects of methodology in Kogeka schools, an innovative teaching technique, wich is increasing popularity nowadays: 'Flipped classroom or Blended Learning'. It consists on preparing the lesson previously. This way, the students research information about languages in Spain at home and the following day, the teachers provide them with some materials and links from Internet, where they can watch a video, read texts and do some activities. Then, they will explain their partners what they have learnt.
​
It is such a good technique! The results are so positive, as the students work by themselves, use computers and share their knowledge with their partners, a good way of improving their speaking.
0 Comentarios

APlicación de la estancia en Bruselas II (Alicia Díaz)

1/13/2019

0 Comentarios

 
Imagen
Como continuación del anterior, estas son actividades realizadas con mis grupos:
  • Para la presentación de trabajos con los alumnos de valores éticos:
    • ​​FILM STYLES: 1) Close-ups; 2) Black screen with audio; 3) Silent movie; 4) Point-of-view shot
 



​
  • Con los alumnos de Física de 2º de Bachillerato, para trabajar en la distancia y comprobar el resultado de los ejercicios en casa:

Imagen
0 Comentarios
    Imagen

    e+Ties

    Proyecto Erasmus+ en consorcio con otros 13 centros de Castilla-La Mancha, para los cursos 2017-2019.

    Información Erasmus +

    Twinspace e+ties

    Archivos

    Junio 2019
    Mayo 2019
    Abril 2019
    Marzo 2019
    Febrero 2019
    Enero 2019
    Diciembre 2018
    Enero 2018
    Abril 2017

    Categorías

    Todo
    Job-Shadowing

    Canal RSS

Con tecnología de Crea tu propio sitio web con las plantillas personalizables.
  • Home
  • El centro
    • Situación
    • Secretaría
    • Equipo directivo
    • A.M.P.A. "La Campana"
    • Origen y denominación
    • Oferta educativa >
      • ESO
      • Bachillerato
      • CFGB - Cocina
      • Ciclo formativo COCINA
    • Instalaciones
    • Documentos de centro
    • Matriculación
    • Optativas del centro
  • Departamentos
    • I >
      • Actividades Extraescolares y Complementarias
      • Artes Plásticas
      • Ciencias Naturales
      • Economía
      • Educación Física y Deportiva
      • Filosofía
      • Física y Química
      • Francés
      • Geografía e Historia
    • II >
      • Hostelería y Turismo
      • Inglés
      • Latín
      • Lengua Castellana y Literatura
      • Matemáticas
      • Música
      • Orientación
      • Religión
      • Tecnología
  • Actividades del centro
    • Graduación 2024
    • Curso 2022-2023
    • Curso 2021-2022
    • Erasmus+ - E+Ties
    • Curso 2020-2021
    • Curso 2019-2020
    • Curso 2018-2019
    • Curso 2017-2018
    • Curso 2016-2017
    • Curso 2015-2016
    • Curso 2014-2015
    • Curso 2013-2014
    • Curso 2012-2013
  • Proyectos
    • Plurilingüismo
    • Bilingüismo de Francés
    • Bilingüismo de Inglés
    • Mediación y Convivencia
    • Erasmus +
    • ILUSIONA-T/ TITULA-S