One of the aspects that we have been able to work on is the use of technology to build our own learning. The use of the Google Classroom platform has proved to be very effective in integrating other digital tools into our classroom. Within these digital tools, students have been able to take advantage of the Google Drive "Presentations" app by working collaboratively, remotely, in real time and guided by the teacher. In a rural environment like ours, the use of these tools is essential to be able to work together without having to travel several kilometres or rely on cars.
0 Comentarios
As I could see in one of the lessons in Belgium, they worked in a project which consisted on giving information to students about environment. They watched some videos and they got additional information in Internet about it in order to talk about it. So, this week my students of the fourth level of ESO listened to an explanation of their partners of Bachillerato, who had prepared a topic about environment, as the 21th of March we celebrate the Day of trees. They watched a video and they exchanged their opinions about it. My students were so satisfied because of such an interesting activity!
De mis observaciones en las clases de secciones internacionales en los distintos centros de Créteil (Francia), comprobé que desde 1º ESO, los alumnos están acostumbrados a trabajar en pequeños grupos y presentar ante sus compañeros el resultado de su trabajo. Esta forma de trabajar les permite ser autónomos, les sobrepone al miedo de hablar frente un público y hace que desarrollan su capacidad para juzgar los trabajos tanto de los demás como el propio. Esta práctica casi sistemática al final de cada unidad trabajada ayuda a tener alumnos que aprenden a pensar y a evaluarse.
Propuse actividades a mis grupos de 3º ESO en Historia, y a los dos grupos de Pmar (2º y 3º ESO). Con todos los grupos pude observar la evolución positiva de los alumnos. Los alumnos de Pmar fueron los que más mejoraron ya que su primera intervención frente al resto de sus compañeros fue desastrosa. Además tuve que poner pautas para el proceso de evaluación porque al principio les resultaba muy difícil encajar las “críticas” de los compañeros. Repitiendo en cada unidad este tipo de ejercicio, los alumnos mejoraron mucho y llegaron a un buen dominio de la palabra en público, sabiendo hacer autocrítica o juzgando de forma argumentada a sus compañeros. Once our students have played more time, they can improve their skills.
Our breaks have changed into full gym badminton practice. We offer more sport activities, just for improving their practice time, so, they can play in the High School what we have played in the lessons. |
e+TiesProyecto Erasmus+ en consorcio con otros 13 centros de Castilla-La Mancha, para los cursos 2017-2019. Información Erasmus +Twinspace e+tiesArchivos
Junio 2019
Categorías |